Skok na glavno vsebino

Strokovni dogodek

Medijska pismenost (ODPOVEDANO)

Medijska pismenost (ODPOVEDANO)


23 apr

Medijska pismenost (ODPOVEDANO)

Seminar je namenjen knjižničarjem, ki se želijo seznaniti z različnimi vidiki medijske pismenosti.

CILJI: Udeležence seznaniti z različnimi vidiki pismenosti in varno ter učinkovito rabo medijev.

VSEBINA: Seminar vsebuje deset sklopov, ki problematizirajo različne vidike medijske pismenosti, in sicer:

  • Demokratičen imperativ:Zakaj je medijska pismenost relevantna v refleksiji demokracije in s pozicije državljana ter kako jo ločiti od digitalne pismenosti in spletnega orodjarstva?
  • Uporabniške navade: Kaj uporabniki počnejo na spletu, kako razumeti mlade spletne uporabnike in digitalne domorodce, zakaj so in zakaj niso posebni?
  • Tisk: Je tisk mrtev ali še vedno živ, kakšne so specifike današnjega dnevnega tiska in zakaj je tisk v digitalni dobi še vedno relevanten?
  • Radio: Radijski valovi v digitalni dobi dobivajo nov zagon z digitalnim radiem in podcasti. Zakaj to spreminja razmerja medijskih moči in kaj lahko na tem področju pričakujemo v prihodnosti?
  • Televizija: Kaj se dogaja s televizijo, kako se ta medij prilagaja digitalni dobi, kje so njene močne strani in katere vsebine izginjajo iz televizijskih zaslonov?
  • Spletni mediji: Je splet ubijalec medijev ali samo slepo medijsko črevo? Kako se spletni mediji razlikujejo od klasičnih, katere so njihove dobre strani in katere slabe, kako jih razumejo medijske hiše doma in po svetu?
  • Družabni splet: Je družabni splet medij ali le njegovo dopolnilo? Kakšna so pravila glavnih omrežij, kako jih razumejo medijske hiše, politika, kako uporabniki? Kje prihaja do problemov in zakaj so družabna omrežja vedno večja rak rana svetovnega spleta?
  • Samoregulacija in regulacija medijev: Kdo skrbi za pravilno delovanje medijev, kdo ukrepa, ko pride do kršitev, zakaj so medijski uporabniki nepogrešljiv del enačbe in kje prihaja do največjih razlik med teorijo in prakso?
  • Novinarstvo in oglaševanje: Kako se razumeta novinar in oglaševalec, kdo je komu nadrejen in zakaj so razmerja med tema dvema panogama vedno bolj zapletena? Kako oglaševanje nažira novinarstvo, kako novinarstvo uničuje oglaševanje in kako se med dvema ognjema znajde medijski uporabnik, enkrat v vlogi kritičnega potrošnika in enkrat v vlogi aktivnega državljana?
  • Medijska pismenost in knjižnice: Kako se na področju medijske pismenosti obnašajo knjižnice doma in po svetu, kakšna je njihova vloga, kako lahko postanejo in ostanejo eden pomembnejših akterjev pri izobraževanju državljank in državljanov na področju medijske pismenosti?

NAČIN IZVEDBE: predavanja, diskusija

IZVEDBA: različni predavatelji v dogovoru z Inštitutom Državljan D, zavod za spodbujanje informacijske in medijske pismenosti

KOTIZACIJA: 100 €